Mirage

Als cadeau voor een vriend maakte ik alweer mijn derde paard, maar nu met donkere manen. Hij en zijn gezin zijn echte paardenmensen en het cadeau viel dan ook in goede aarde.
As a present for a good friend I made my third horse, but with dark manes this time. He and his family are real horsepeople, so the present was well received.



Omdat ik in principe nooit een quilt na wil maken, gaat het al een beetje tegen mijn geloof in om een derde keer een ontwerp te gebruiken. Daarom maak ik ze allemaal zo verschillend mogelijk.
Na twee paarden met lichte manen heb ik deze keer dus voor een paard met donkere manen gekozen. Het is elke keer weer spannend hoe iets uitpakt, maar ik vind deze zelf wel heel erg mooi gelukt. Ondanks dat ik geen paardenmens ben, zou ik deze zelf ook nog wel aan mijn schouw hangen, als hij niet voor iemand anders zou zijn gemaakt.
Because I have the priciple not to make a quilt twice, it's a bit against my nature to use this pattern for a third time. That's why I try to make them all as different as possible. 
After making two horses with light manes I choose to make this one with dark manes. Although it's always a gamble on how something turns out, I;m really pleased with this one. Eventhough I'm not a horse person, I would have hung this one on our mantle too, if it wasn't made for someone else.