Golden Feathered Star

Mijn eerste 'feathered star' - gevederde ster in goed hollands - is helemaal niet geworden zoals ik in de eerste instantie wilde. Qua kleur dan vooral. Maar het was zeker niet mijn laatste 'ster met veertjes' hoor!
My first feathered star didn't quite turned out the way I originally wanted. Mostly colourwise that is. But it was certainly not my last 'star with feathers'!!

De volgende quilt is weer een zgn. cursus-quilt. De feathered star was aan de beurt. Ik wilde eigenlijk de stoffen voor deze quilt in Amerika kopen, waar we die zomer voor het eerst heen gingen, maar ik heb daar nauwelijks quiltwinkels gezien, dus kocht ik deze stofjes de eerste les in een opwelling.
The next quilt is a nother "course-quilt". This time we learned the feathered star, one of my favorites. My plan was to buy the fabrics for this quilt in the USA, where we would go to for the first time that summer before the classes, but I saw only one quiltshop and I had to choose my fabrics in the first lesson on a whim.



Ik heb de feathered star gecombineerd met een simpele logcabinrand, wat het iets anders maakte dan de andere cursus-quilts in de groep. Ik ga dit ontwerp zeker nog een keer maken, maar dan met stoffen waar ik iets langer over heb kunnen denken.
I combined the feathered star with a simple logcabin-border, so it would be somewhat different from the other students quilts. I will defenatly make this design again except with fabrics I really love.