Green Roses Sampler


.


Mijn tweede quilt was ook gelijk een flinke jongen; een beddensprei voor mijn ouders
My second quilt was immidiatly a very big one; a bedspread for my parents.

De tweede quilt die ik op les maakte was ook gelijk een grote. Het tweede cursusjaar stond in het teken van blokken maken met randstoffen en de patronen van de stof laten spreken. In het engels heet die hele zin "fussy cutting", letterlijk betekend dat 'kieskeurig knippen'. Aan de hand van de foto's wordt het wel duidelijk.
Deze quilt wilde ik maken voor mijn ouders, die aan het einde van die cursus 30 jaar getrouwd zouden zijn. Dus, een beddesprei moest het worden.
The second quilt I made during class was a rather big one. The second course was all about making blocks with border fabric and fussy cutting, letting the pattern of the fabric repeat itself in one block and create a new pattern with that.
This quilt I wanted to make for my parents, who would be married for 30 years at the end of this course. So, a bedspread it would be.




Omdat ik toen nog niet zo goed was in het daadwerkelijke quilten, besloot ik deze te laten quilten door een longarm quilter. De groene blokken zijn met een simpel roospatroon gequilt en de blokken hier en daar op een halve centimeter binnen de naad. Geen overdreven drukke quiltpatronen dus. En hier ligt hij dus te pronken, op het bed van mijn ouders.
Because I wasn't good in quilting yet, I decided to let the quilting be done by a longarm quilter. The green blocks have a simple rose pattern in them and the patchworkblocks are simply quilted with a line half a centimeter within the seams here and there. No overdone patterns. 
And here is where it is showing itself off, in my parents bedroom.


Zeg nu zelf; dit etiket is toch veel mooier dan zo'n raar geborduurd frutje?? Vind ik wel in elk geval.
Be honest; this label is much prettier than that embroidered thingie?? I do think so at least.