Mijn eerste quilt // My first quilt


Mijn eerste quilt die ik gemaakt heb op quiltles was een simpele loper van 5 verschillende blokken in mijn favoriete kleur rood.
My first quilt I made while having quiltinglessons was a simple runner of 5 different blocks in my favorite color red.


Omdat ik nog geen idee van stoffen had, kocht ik drie mooie flanelletjes om de blokken mee te maken. Geen handige zet, kwam ik tijdens het maken achter. Als je nog niet kan naaien, nooit flanelletjes gebruiken!  Gelukkig is het toch erg mooi geworden, al zeg ik het zelf, door perfectionisme en goede leiding van mijn lerares.
Because I had no experience with fabrics, I bought three gorgeous flanels to make the blocks with. Not a good move so I found out making the blocks. If you are not an experienced sewer, never use flanel! Luckely the runner turned out quite good, if I do say so myself, due to perfectionisme and good guidance by my teacher.






Dit is dus ook mijn eerste etiket dat ik ooit maakte. Ik weet niet wat u ervan denkt, maar ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding. Ook de hele achterkant trouwens is niet geweldig. Hierna heb ik daarom ook altijd mooie achterkant stoffen gekozen en heb ik mijn etiketten gedrukt,  inkt op stof. Omdat het de achterkant is wil nog niet zeggen dat het geen aandacht verdient.
This is also my first label I ever made. I don't know what you think of it, but I find it an awfully ugly thing. Also the whole back of the quilt is unsightly. After this one I always have used nice backing fabrics and printed my labels, ink on fabric. Just because it's the back, doesn't mean it needs no attention at all.