Papa's Stropdasje / Dad's ties

Een quiltje gemaakt van geliefde stropdassen en blouses van mijn schoonvader.
A quilt made with loved ties and shirts of my father-in-law.
De volgende quilt was naar aanleiding van een nare periode. Mijn schoonvader overleed eind 2007 zeer plotseling en ik wilde graag wat maken als herinnering van hem voor mijn schoonmoeder. Dit quiltjes maakte ik met 2 van zijn overhemden en een aantal stropdassen....
This next quilt was made in response of a difficult period in our lifes. My father-in-law died very suddenly in october of 2007 and I wanted to make something for my mother-in-law. 
This little quilt was made with fabric of two of his shirts and a few of his ties.
Als je goed kijkt kun je zien dat het een beetje een driedemensionaal quiltje is geworden. Het donkerblauw is helemaal plat gemeanderd, waardoor de overhemdjes mooi omhoog komen. De stropdasjes zitten alleen boven bij de kraag vast. De kraagjes zelf liggen ook los. Het quiltje is ongeveer 50 cm in het vierkant.
When you look closely you can see it's a bit 3D. The dark-blue background is stippled flat so the small shirt "pop". The ties are only fastened at the collar, but the points of the collar are free of its background too.