Summer Garden AND Poppies and Daisies

Voor mijn beide moeders heb ik een fleurige quilt gemaakt. Voor mijn moeder - die het ontwerp had uitgekozen - in rood en voor mijn schoonmoeder in - haar favoriete kleur - paars.  Dat één quilt in twee kleuren gemaakt is, doet niets af aan de originele uitstraling.
For both my moms I made a lovely colourful quilt. For my mother - who picked out the design - I made it in red and for my mother-in-law I made it in - her favorite colour - purple.  The fact I made one quilt in two colourtones, does not diminish it's original appeal.

Tijdens een bezoek aan de quilt tentoonstelling in Deventer zag mijn moeder een leuk quiltje, welke ze graag zou hebben. Ik heb het patroon gekocht met de belofte deze voor haar te maken.  Omdat mijn schoonmoeder niet lang daarna jarig zou zijn, heb ik mijn moeder gevraagd of ze nog even kon wachten en of ze het goed vond als ik er ook één voor mijn schoonmoeder zou maken. In een andere kleur uiteraard, want ik maak nooit 2 dezelfde quilts. Begin november begon ik aan de "Summer Garden" en in januari, op tijd voor schoonmama d'r verjaardag, was hij af.

My mother saw a nice little quilt which she loved at a quiltshow where we went together. I bought the pattern with the promisse to make it for her. Because my mother-in-law's birthday was coming up, I asked my mom if she could wait a little while and if she was o.k. if I made one for my MIL too.  In a different colour offcourse, I never make a quilt twice. In the beginning of november I started "Summer Garden" and finished it in january, just in time for my MIL's birthday.
Twee dagen later begon ik aan de quilt voor mijn moeder. Ik wilde hem voor moederdag geven, maar zij vond zelf dat ik hem voor haar verjaardag moest geven, dat het teveel was voor moederdag. Ik had hem in mei dus al af, maar ze kreeg hem met haar verjaardag op 8 juni.
Two days later I began with the one for my mom. I wanted to give it to her with mothersday, but she decided herself I should give it on her birthday as a gift. So, I finished it in May, but she got it on her birthday june 8th.

Je ziet, je kunt met 1 patroon echt hele verschillende quilts maken. Ik ben geen fan van kant en klare patronen, maar ik ben toch wel tevreden met de resultaten. De paarse versie is alleen 1 rand niet goed gegaan en golft hij heel erg (had je vast al gezien)  dus ik denk dat ik die nog een keer uit elkaar haal en opnieuw moet doen. Hoop werk, maar het stoort me enorm.
You see, you can make two quilts with one pattern and still make them very different. Normally I don't use bought patterns, but I must admit I am very pleased with the results. Accept for the outer border on the purple one (you surely saw that...) which has a wave in it, so I think I will disassemble it and have to do it again. Lots of work, I know, but it irritates me enormously.



En de achterkant mag bij mij net zo mooi zijn als de voorkant!
And the back can be as beautiful as the front!