Hearts Entwined Memory quilt

Van een lieve vrouw die haar man heel plotseling en veel te vroeg is verloren, kreeg ik de vraag of ik van kleding van hem een lekkere knuffelquilt wilde maken. Die uitdaging heb ik aangenomen.  Met leer, zijde, wol, fleece en verschillende katoenmix stofjes valt het niet mee er een samenhangend geheel te maken, maar ik denk dat ik daar wel in geslaagd ben. Kijk maar eens en beslis voor jezelf.
A lovely lady who lost her husband very sudden and way too soon I got the question if I could make a cuddle blanket for her made from his clothes. I took the challenge. With leather, silk, wool, fleece and all sorts of cottonmix fabrics it wasn't easy to make a coherent whole of all of these, but I think I might have succeeded. See for yourself and decide.



De herinneringsquilt is KLAAR!!!
Heb je door dat ik best wel blij ben hiermee??  Ja, na meer dan een half jaar werken aan één quilt werd het ook wel tijd he?!
Het resultaat valt me ook helemaal niks tegen. Ik weet dat dit wat gereserveerd klinkt en ik zal uitleggen waarom; normaal ben ik een enorme perfectionist en zal alles doen wat mogelijk is om mijn quilts van de voor mij hoogst mogelijke kwaliteit af te leveren. In dit geval echter bestaat de top uit zo veel verschillende stoffen - zijde, leer, wol, fleece en diverse katoenmixstoffen - dat het niet de standaard heeft die ik normaal lever, maar gezien de materialen is dit het beste wat ik er mee kon. Ja, er zitten scheve stukken in en niet elke lijn is recht, maar het geheel gaat uiteindelijk maar om één ding; de herinnering aan een geliefd mens levend houden, zijn kleren een troost laten zijn voor zijn lieve vrouw. En eigenlijk telt ook alleen háár mening, háár reactie. Daar zal ik nog twee weken op moeten wachten door volle agenda's, maar ik tel de dagen tot ik haar de quilt kan brengen die ik voor haar heb gemaakt.....
En nu; FOTO'S!!!!
The memory-quilt is FINISHED!!!
Did you noticed I'm rather happy with it?? Yes, after more than half a year of work on one quilt it was about time, wasn't it?!
The result is not too bad actually. I know this sounds a bit guarded and I will explane why; normally I'm an absolute perfectionist and will do everything possible to deliver my quilts in the highest possible quality I can. In this case however the top of the quilt is made of so many different kinds of fabric - silk, leather, wool, fleece and several cotton mixes - that it's just not the standard quality I normally achieve, but given the materials, this was the best I could do. Yes, there are skewed pieces in there and not every line is straight, but in the end it's all about that one thing; keeping the memory of a beloved person alive, letting his clothing be a comfort to his lovely wife. Actually it's only hér opinion that counts, hér reaction.  I will have to wait for thát for another two weeks due to full agenda's, but I'm counting the days until I can bring her the quilt I made her....
And now; PICTURES!!!
Klein detail aan de achterkant; een vestzakje waar ik onderstaande spullen die ik in diverse broek/jas zakken vond in kon doen; een wedstrijdformulier, zakje Fishermanns Friend en een zakdoekje.
A small detail on the back of the quilt; a small coatpocket to hide away some things I found in the clothes pockets; a competitionchart, Fishermanns Friend and a tissue. 

Hier nog een paar eerdere foto's, van één van de losse doorgequilte blokken, zodat je dat ontwerp goed kan zien.  Hier komt deze quilt door aan zijn naam; Hearts entwined, inéén gevlochten harten. 
Een celtisch ontwerp van harten.  Leuk om te vertellen; de ontvanger van deze schitterende herinneringsquilt heeft dit ontwerp onlangs op haar arm laten tattoëren. 
Here are some earlier pictures from one of the quilted blocks, so you can see the celtic design and how this quilt got his name; Hearts entwined.
Wonderful fact; the owner of this lovely quilt just had this design tattood on her upper arm.